Sonntag, 1. September 2013

Türkce Ezan

Bu ülkede bir cogunuz Atatürk'ü veya Menderesi sevmiyor ve bunun icin bahane olarak türkce ezan okutma istegini gösteriyorlar.
Bugün bir arkadasimla bu konuyu konustum ve böylece de bu yaziyi yazmaya karar verdim.

Islam dinin dili arapcadir eyvallah. Ama madem tanri bu dünyayi yaratti, her kulu onun icin ayri degerli ve o her seyi biliyor; türkce anlamasi gerekmiyor mu?
Müslüman ülkeleri bildigim kadariyla arap ülkeleri cogunlukla. Ki Türkiye bir müslüman ülkesi bile degildir. Anayasadan 1928 yilinda "devletin dini Islam'dir" kismi cikarilmistir.Iste o müslüman ülkeler arapca anliyor degil mi? Irak'in veya Afghanistan'in insani ezani anliyor. Peki ya siz? Veya biz? Anliyor muyuz biz o ezan'i okunurken? Kitaplari acarak ögrenebiliriz anca.
Bu ülke Türkiye ise, ezan da türkce okunmali. Bunu ben hep savunacagim. Okunsa ne olur, ne olur? Tanri veya Allah anlamayacak mi? Saymayacak mi bunu? Öyle ise Allah da araptir ve kul ayirir. Bir düsünün lütfen. Dini olarak degil, mantikli düsünün.

Türkce ezan okunsa ülke ne olur? Mahvolmaz. O okunan seyleri anlayin, arastirin. Kuran'i da türkce okuyun. Ne anladim ben kör körüne inanmaktan? Zaten türkce okursaniz daha da inanacaginizdan biraz süpheliyim ama olsun.

Kendinize sorun: "Kendimi neye adamisim?" "Her gün bes vakit söyledigim seyler ne anlama geliyor?" "On kere hatim ettigim kitabi onbirinci kez de anladigim bir dilde hatim edeyim."

Din'in ilk emri ne de olsa "OKU" degil mi?


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen